top of page

מנהיגי תרבות בחברה הערבית قيادي الثقافة في الوسط العربي

קהילת אמנים סכנין-משגב جمهور الفنانين سخنين مسجاف

תכנית " מנהיגי תרבות" החלה את דרכה בשנת  2016  בפיתוח רעיוני ובדיקת שטח  התואם לחזון סדנאות הבמה קידום אמנים ויוצרים מקצועיים  במרכז ובפריפריה.
התוכנית צמחה מתוך הבנה ומענה לצורך של קידום אמנים בפריפריה כדי שיהפכו לכוח תרבותי מקומי.התוכנית מתקיימת בישובים עצמם ומתמקדת ביצירה וגיבוש של קהילת אמנים מקומית ועצמאית.
אחרי סיורים בארץ אחר קהילות מתאימות נבחרה העיר סכנין לפרויקט, בה מצאנו שיתופי פעולה ונכונות של מובילים חברתיים לקחת חלק בפרויקט ובחזון.

השותפים לפרויקט 
עיריית סכנין, בית איגוד ערים, מ.א משגב, גלריה זרקשי ועמותת שכנות טובה בצפון.

מנהלי הפרויקט
סדנאות הבמה –עמותת הלאה / נועה מזרחי –מפיקה ראשית / ריבי פלדמסר ירון-מנהלת תוכן
עמותת שכנות בצפון:
אמין אבו ריא-יו"ר עמותת שכנות בצפון / עלי גנאים –מנהל תוכנית בפועל / עללא ערמון מנהל מנחה שותף בתוכנית /  עדי יקוטיאלי-מנחה חונך שותף בתוכנית

 

תכני התוכנית:
שנת 2016  נפתחה עם תוכנית ההכשרה כללה סדנאות עם אמנים, הרצאות העשרה והכשרה, סדנאות לניהול עסקי  סיורים מקצועיים במיזמי תרבות ועוד.
התוכנית המשיכה לשנת 2017 כשבסיום השנה הופק אירוע  סיום שנקרא שוק המוזות / "סוק אל אלהאם" בשוק בעראבה.
בשנת 2018  אצרנו וייצרנו את תערוכת  "טשטוש גבולות" שצמחה מ "ציורים ויצירה משותפת" -תוכנית ההכשרה של שנת 2018. המשתתפים התבקשו לחשוב על פרויקט סיום לקהילה שמכיל את יכולותיהם האמנותיות.
המשתתפים החלו לעבוד בזוגות כשהם משלימים  שיח ודיאלוג , תוך תרגול  משא ומתן יצירתי שאינו בנוי על וויתור או השתלטות של משתתף אחד על השני אלא הקשבה ובדיקה עניינית של אפשרות יצירה שמרחיבים ומחזקים את איכות ועוצמת היצירה.

כיום בשנת 2019 מתגבשת קבוצה ייחודית שיכולה בהמשך להרחיב את מעגלי המשתתפים וליצור קבוצה מובילה בתחום האמנות בסכנין  והן כמודל חברתי שיכול להדגים אפשרות חברתית אחרת.
המשך פעילותה של הקבוצה בתחום של אמנות בקהילה שתעסוק בחיבורים של הסדנא לקבוצות נוספות בקהילה של סכנין והיישובים בסביבתה , בשאיפה להיות עוגן תרבותי אזורי של מנהיגות אמנותית וחברתית כאחד.

ריבי_תמונה_ינאי_יחיאל_צלם.jpg

תודה, בקשתך התקבלה! נחזור אליך בהקדם

או מלאו את הטופס הבא:

לפרטים והרשמה:

bottom of page